Istoria

Numai pasiunea duce la succes

Aventura Tempini International a început în Italia, în 1921, prin înființarea unei mici societăți, compania Bonometti Ada Tempini.

Primii pași au fost făcuți în industria contrucțiilor și au poziționat Bonometti pe piață ca furnizor de ceramică, sanitare și mobilier de baie. Dar acesta a fost doar începutul aventurii, pentru că așa a luat ființă ceea ce avea să devină Tempini International, sinonimul pasiunii, calității și inovației.

De-a lungul timpului, compania a dezvoltat singurul model de strategie de afaceri prin care te poți impune pe orice piață din lume: să faci lucrurile cu pasiune. Numai așa vei putea să devii un lider.

Astăzi, Tempini International își exportă experiența, acumulată în aproape un secol de istorie, în întreaga lume, ca pe o evoluție naturală a spiritului anteprenorial marca Tempini.

1921
Familia Tempini
Ia ființă, în nordul Italiei, compania Bonometti Ada Tempini, una dintre primele afaceri care se ocupa cu comercializarea plăcilor ceramice. Într-o perioadă în care tehnologizarea încă nu pătrunsese în acest sector, modul de realizare al plăcilor era pur artizanal. Ceramica era coaptă la soare şi pictată manual cu vopsele naturale, livrarea pachetelor cu plăci ceramice se făcea în coşul de nuiele al bicicletei, iar cantitatea maximă transportată era de aproximativ 1 metru pătrat. Epoca romantică a aventurii Tempini International începuse.
1968
Curaj si pasiune
Deși la vârsta de numai 16 ani, Angelo Tempini preia conducerea companiei, alături de fratele său, Enrico Tempini. Într-o Italie aflată în plină perioadă de tranziţie socială, economică şi tehnologică, cei doi frați Tempini sunt nevoiţi să câştige experienţă rapid, pentru a putea continua și crește afacerea de familie.
1970
Primele placi ceramice
Apar primele plăci ceramice realizate industrial. Succesul lor îi face pe cei doi frați să prindă încredere în propria viziune şi-i determină să transforme businessul moştenit dintr-unul generic, într-o afacere specializată exclusiv pe produsele ceramice. Deja începe să se întrevadă că singura modalitate prin care poți face lucruri extrordinare este să le faci cu pasiune. Mai târziu formula de succes se materializează în numeroase proiecte din Italia, emblematice fiind proiectele de talie internaţională precum Bosco Verticale, ansamblul City Life din Milano, sau colaborările cu lumea modei, precum  cunoscuta Casă de modă Burberry.
1990
Torre Arcobaleno
În anii 80 se ia decizia demolării Turnului de apă al orasului Milano. Abia în 1990, cu ocazia Cupei Mondiale, decizia este schimbată și se hotărăște restaurarea lui. În urma acestei decizii, Turnul  a fost acoperit cu plăci colorate luându-și numele sub care este cunoscut azi: Torre Arcobaleno (Turnul Curcubeu). Imediat devine un simbol al spiritului creativ şi antreprenorial în peisajul urban din Milano, capitala modei și a designului.
2009
Deschidere Showroom Timisoara
Fraţii Tempini deschid un punct de lucru în România, cu sediul central la Timişoara. Astfel se pun bazele celui mai mari showroom-uri de profil din Europa de Est. În mai puţin de cinci ani Tempini pune Timişoara pe harta europeană a designului ambiental. Se dezvoltă Tempini Social – o reţea puternică de specialişti ce au în comun aceleaşi valori: pasiunea pentru creativitate, estetică şi artă.
2014
Bosco Verticale Milano
Ia ființă Bosco Verticale, un proiect de referinţă în lumea arhitecturii şi a construcţiilor, primul tip de clădire verde și primul model de „Vertical Forest”. Tempini a furnizat şi a montat ceramica pentru interiorul şi exteriorul ansamblurilor din Milano. Cele două blocuri din Milano (Porta Nuova) au fost proiectate de biroul de arhitectură Boeri Studio, iar construcţia acestora a însemnat o provocare foarte mare din punct de vedere logistic.          Ansamblul Bosco Verticale a câştigat RIBA Award for International Excellence 2018, titlu acordat celor mai inovatoare clădiri ce demonstrează o gândire vizionară şi excelenţa în construcţii.
2014
City Life Milano
Ansamblul City Life Milano. Un adevărat mix de arhitectură contemporană proiectat de faimoşii arhitecţi Arata Isozaki (Turnul Isozaki, 220m), Zaha Hadid (Turnul Hadid, 170m) și Daniel Libeskind (Turnul Libeskind, 150m). Clădirile se remarcă prin tehnologia de ultimă generaţie și prin materialele inovatoare folosite.  În cadrul ansamblului, Tempini a propus materialele ceramice pe care apoi le-a și montat. Munca în cadrul proiectului a fost una titanică, în special în cazul ansamblului creat de Daniel Libesking, având în vedere formele arhitecturale neregulate care crează conceptul arhitectural.
2015
Deschidere Showroom București
După un studiu amănunţit în Europa, în ceea ce priveşte showroom-urile şi concept store-urile din sectorul amenajărilor interioare, se lansează Tempini Concept Store Bucureşti. Locaţia se diferenţiează de tot ceea ce există pe piaţă, prin selecţia de produse pe care o regăsim aici, unele dintre acestea semnate de artişti şi designeri consacraţi. Concept Store-ul reprezintă o incursiune în istoria “frumosului”, pe care o continuă prin ineditul luxului definit prin cunoaştere estetică şi autenticitate.
Now we are building the future!